Tuesday, December 27, 2011

Jentiklah Hatiku Ya Allah

Aku banyak habiskan masa aku dengan melakukan perkara yang kurang berfaedah. Aku dapat ape ?
Sedang aku melakukan perkara yang tidak berfaedah tu, Allah tarik nyawa aku. Apa aku dapat ?

Dunia ni hanya hiasan yang cantik untuk di bawa ke akhirat yang kekal tu. Itulah sepatutnya yang aku buat.
Tapi, bila ? bila aku perlu sedar dan membuat lonjakan paradigma tu, bila ? bila fida oii ? Terlalu asyek dengan nak buat, nak buat, nak buat ( tinggalkan perkara yang tak faedah) . Tapi bila ? Nak tunggu tua dulu ? sampai ke umur aku sampai tua ? Nak tunggu dapat hidayah ? Hidayah perlu dicari la fida oii.






Apa perkara yang tak berfaedah tu ?
Apa yang aku buat hari-harian tak dapat pahala, tak di catat untuk amalan kebaikan oleh malaikat. Tu la perkara yang tak berfaedah. Malah, aku takut perkara yang tak faedah yang aku lakukan tu dicatat amalan keburukan pulak.


Contohnya apa ?
-Baca majalah yang tak berfaedah, macam artis-artis tu.
-Tengok drama or filem yang takde bawa kebaikan pada diri
-Banyak berfoya-foya
- etc, yang tak dapat pahala tapi melalaikan

Jauhkan aku ya Allah.


I want to be friend with you till Jannah. We are together go to Jannah Allah.
You guide me, I'm guide you.
You are my friend. Yes. Best friend.
I love You.
This video for you, my friends
 Best friend till Jannah


Jadi jom pimpin aku mencari reda Allah.
Jom isikan masa aku dengan dekatkan diri pada Allah
Sebab ilmu fardu Ain itu wajib. Ya ! Wajib.

Ilmu Fardu Ain WAJIB di tuntut, Ilmu fardu kifayah yang kita belajar di Universiti ni HARUS.

No comments: