Thursday, October 27, 2011

Hangit

HOT FM

"anda terkena panggilan hangit"

dengar HOT FM tak baru-baru ni? penah tak dengar aku terkena panggilan hangit tu ? kalau pernah memang tipu! sebab aku tak pernah kena pon panggilan hangit tu.

 Habis tu ape kena mengena hangit tu dengan hot fm ? Sememangnye takde kena-mengena. Perasan tak ( sape-sape yang kenal aku je la yang perlu jawab) kalau orang tanye aku soalan, kadang-kadang mesti aku jawab soalan tu tak kena pada jawapan tu. Tapi kalau korang analisa jawapan aku, sebenarnya jawapan aku tu ada KENA MENGENA dengan persoalan yang korang bagi tu.

Contoh soalan :

Fida esok jadi tak kita keluar ?

Jawapan aku bagi :

Aku bawak kawan aku tau.
See. Sepatutnya aku jawab je lah JADI kan ? Tapi maksud jawapan aku tu JADILAH sebenarnya. Susah nak paham eh ?
 Benda ni berlaku secara automatik *Tapi tak selalu terjadi la. Benda ni selalunya akan terjadi bila aku glabah sebenarnya. TAPI AKU DAH JAWAB SOALAN LAH!

Berbalik semula pada tajuk asal ( Bahasa Malaysia aku A), aku nak cerita pasal aku buat hangit kuah nasi dagang mak aku gara-gara aku tengok cerita Secret Garden episod 19. Caiittt!! aku rasa bersalah sebab sampai sekarang pun mak aku dah tak harapkan aku jaga dia punye gulai tu.
Kitorang ada tempaham ketering selama 3 hari. Bermula dari hari jumaat - ahad. Jadi, ahad malam tu aku free sikit sebab mak aku isnin cuti, sebab tu aku nak pulun tengok cite secret garden tu sampai habis ( baru ade mood nak tengok cerita tu sedangkan aku dah simpan cerita tu dari aku sem 2 lagi. Sekarang aku dah nak masuk sem 4). Lagi 5-10 minit cerita tu nak habis aku dah bau macam hangit-hangit kat dapur. Aku ingat semula, aku dah tutup sambal nasi lemak kaklong. Ni semua sebab aku selok sangat nak habiskan cerita tu. Lepas episod 19 habis aku terus pergi dapur, aku terkejut tengok kuah gulai yang penuh periuk sepatutnya dah nak hampir kering. Subhanallah. Cuak giler! *Sebenarnya sebelom aboh aku tidur dia dah pesan suruh aku tengok-tengokkan gulai tu. Tapi aku tak dengar. Sebenarnya aku dengar benda lain. "Adik nanti nak tidur tutup TV tu" Sebelom ni aku pernah tidur tak tutup TV , mase aboh bangun nak solat

4 comments:

yat sadri said...

apada fida!! xpe.. pengalaman yg bg pengajaran .
=D

nurafidah binti abu hassan said...

hehehe..

selok punye pasal. ni la akibatnya.

Meeja said...

hahaha . kalo mandikan anak , dh lemas baru ko perasan =.=

nurafidah binti abu hassan said...

amboi ! takde kena mengena ye ! grrr