Sunday, October 2, 2011

KUNING

Aku banyak makan sejak dua menjak ni. "fida.... jimat fida. ko masih ada seminggu di sini." Terima kasih untuk akal dan hati sebab mengingatkan saya. Terima kasih Ya Allah.

Cantiknya jam hijau(jam adik housemate aku- Aishah) yang terlilit kat tangan aku ni. Dari sem lepas lagi aku teringin nak jam sampai sekarang pun masih tak dapat! -"sape suruh ko cerewet sangat!". Takpelah, nanti adalah tu yang berkenan. Nak cari jam pun macam nak cari bakal suami ke aku ni ? Tak! Tak! Tak! Bakal suami aku takdelah mencari sangat ye. HEHE. Ya Allah KAU berikanlah aku jam yang berkualiti dan suami yang soleh. Amin. +___________+

Tadi beli makanan dengan Zai dalam pukul 6.30pm macam tu. Pastu makan sama-sama ngan Zai kat rumah aku.- macam biasalah tu. Pastu pulak tadi budak rumah aku nak beli makanan sebab dorang lapar. Aku pon join la tempah makanan. Aku tempah benjo. Sebab murah sikit. Bekira gile aku! isshhh3! Sebelom ni tak okay. Ni sebab akhir-akhir sem, so aku kena pandai catu sikit duit belanja aku ni. Benjo takde, so aku makan meggie goreng. Ada cite lucu disebalik kisah benjo dan maggie goreng. Gelak-gelak dengan adik rumah sampai berair air mata. Astagfirullahalazim. Saya sayang dengan mereka. Tetiba rindu dengan ahli rumah masa sem1 dengan sem2. Korang rindu korang lah.

Sedang aku update blog ni, aboh aku call. Rindu aku lah tu. Aboh tanye bila lagi ade paper? Ada lagi bape paper nak kena jawab ? aku jawab- 2 paper lagi. 5 dengan 6 ni. Pastu ngadu-ngadulah sikit paper sem ni susah! Dan macam biasalah jawapan aboh aku *aku dah boleh agak dah jawapan tu sebenarnya. """ Aboh tak kesah pointer adik berapa. Aboh tak kesah ada repeat ke tak. Yang penting aboh hantar belajar kat U tu untuk pandai. Belajar sampai PHD pon takpe. Aboh boleh bayar." Meh sini adik nak ulas jawapan aboh tu.-"Adik tau bagi aboh istilah PANDAI tu bukan hanya pada pelajaran. Yes!! Sayang aboh sebab tak penah bagi tekanan kat adik.Belajar sampai PHD ? Okay nampak sangat sebenarnya aboh pon pentingkan pelajaran! Yelah, menuntut ilmu biar sampai ke Negara China. Tu pepatah orang Arab la. Maybe aboh nak sampaikan kat aku pentingnya cari ilmu dan pengalaman hidup.""- Saya sayang parents saya! Pastu aboh tambah lagi, "adik nanti kalau PHD pon taknak keje pon takpe. Urus ladang aboh tu. Nak duit bape-bape pon adik yang uruskan." Okay ni aku tak tau betapa seriusnya ayat aboh aku tu" .Sebab tadi aku mintak Myvi kuning kat aboh aku. Tu ade selit pasal duit tu. Aboh cakap dia dah tau dah mesti aku nak myvi kuning tu. Dia kate nanti dia boleh bayarkan untuk aku. WOW! Aboh aku! Aku cakap Allah dengar janji kita ni tau Aboh. Aboh cakap aboh serius ni.. uwaaa T___T . SAYANG ABOH.  Tapi kalau dalam tempoh sebelom 3 tahun tu aku dah kawen mesti...... Takpe-takpe Allah beri yang terbaik untuk aku. InsyaAllah.

* Tinggi jugak impian aboh aku ye. Nak aku belajar sampai PHD. Fuuhhh. Semoga Allah permudahkan. *

                                                 Ni BAKAL kereta aku. I LOVE KUNING! Semoga ada rezeki untuk aku memiliki kereta ni. Amin

No comments: