Thursday, December 22, 2011

Jiwang Sikit Hari Ini Boleh ?

Dari tadi pun baca pasal CINTA . Sebenarnya takdelah jiwang pun, cume SWEET :D
AKU NAK BERCINTA DALAM USIA MUDA. Ini serius.


Ramai yang tahu pasal ni. Tapi share tetap share :D ( nak jugak share) . Yelah, maybe TAHU tapi TAK PAHAM kan?

1- Bercinta Bukan Bercouple
2- Saya Sudah Jatuh Cinta. Apa Itu Cinta ?
3- Mencari Jodoh. Sejauh Mana Kita Perlu Memikat Hati Si Dia?


Aku pun susah jugak nak paham benda ni, baca banyak-banyak kali baru lekat kat hati. Baru ada rasa takut.

Sebelum ni (sem 1 ke bawah) "masa ni aku tak tahu , tak baca article, tak mendengar ceramah dari orang berilmu lagi" ,
IMPIAN AKU " aku taknak couple sebab aku nak suami aku adalah cinta pertama dan terakhir aku. KONON je kan. "

Tapi sekarang bila dah tahu kena la kuat kan. Allahu Akbar!
Sekarang ni matlamat aku dah berubah la sebab dah tahu.
"aku tak akan bercouple sebab aku tahu itu haram." Jelas.
TAPI AKU NAK BERCINTA..... dengan suami aku. Cinta pada Allah itu kewajipan aku.




Ingat lagi Imam Muda Asyraf cakap- tak payah nak buat couple islamik la, "awak bangun solat tahjud"- kata si laki  (jangan guna agama katanya) . Itu Imam Muda yang cakap. Aku sampaikan je~



Aku tahu aku pun manusia hina, lemah yang tak terlepas dari melakukan kesalahan. Tapi mungkin dengan penulisan blog ni aku dapat ingatkan dir aku sendiri bila aku baca semula blog-blog aku. Aku sedar diri.

Wallahu a'alam

No comments: