Sunday, December 4, 2011

fikir fikir fikir

Ini bukan kisah ahli fikir.

Tapi banyak perkara yang selalu mengajak aku berfikir.
Tak boleh jugak nak main fikir secara bodoh je. Ada ke fikir secara bodoh ? Adalah! Macam main guna logik akal tanpa landasan yang betul. Selalu tak boleh terima pendapat orang. Macam fikiran dia je yang betul. Berfikir ni pon ambil mase jugak, kalau sebelum tidur ambil masa untuk berfikir lagi best kan ? Dah la masa tu pon memang sesuai untuk muhasabah diri.

Yang susahnya kalau kita fikir kita je yang betul. Haisshhh!

Kadang-kadang bila baca artikel, dengar ceramah mesti otak ligat berfikir. Pastu nak berubah pulak macamane ? ligat jugak dok ? Itu yang masalah tu. Ya Allah berikanlah aku kekuatan. Kuatkanlah semangat aku ya Allah.

Kawan sayang aku ada cakap, kalau iman kita meningkat, syaitan yang ada pada kita pon kuasa dia lagilah meningkat. Fuhhhh. Syaitan! nyah kau jauh-jauh dari aku.
Maknanya benda yang bakal menduga kita tu lagi WOW!

Anak muda sekarang sebenarnya dah pandai berfikir dah :D

No comments: