Thursday, December 1, 2011

STOP!

Bismillah

Fida berhenti bercakap! ko paham tak penat ! Penat bercakap banyak ni fida oiii.

Nasihat untuk diri

 Lebih baik kamu berdiam diri dari kamu bercakap perkara-perkara yang tidak berfaedah dan boleh mendatangkan musibah dan dosa pada diri wahai fidaku sayang. (bermonolog)

Apapun harap cerita yang panjang lebar yang aku kongsikan pada diorang tadi ada isinya. Semoga KAU sentiasa pelihara lidah dan akal aku Ya Allah. KAU peliharalah tutur kataku Ya Allah. Golongkan aku dalam golongan orang-orang yang beriman. Jauhkan aku dari maksiat. Amin

Semoga segala pemberianMU( akal, tangan, muka, iman, maruah, etc) aku jaga dengan baik dan aku gunakan sebaik mungkin untuk jalanMU. Sesungguhnya semuanya milikMU dan aku kembali pon padaMU suatu hari nanti . Tempat yang aku impikan ialah SyurgaMU. KAU peliharalah hati aku Ya Allah.

KAU jadilah aku permata (wanita solehah) yang tidak bersalut dengan debu dan kotoran yang boleh dilihat murah. Sesungguhnya aku sangat takut untuk menjadi murah. Tempatkanlah aku dalam golongan orang yang beriman Ya Allah. Pimpinlah aku. Berikan aku hidayahMU dan tunjukkanlah aku jalan serta pertunjukMU. Jangan engkau pesongkan hatiku setelah KAU berikan aku pertunjuk dan hidayahMU.

Kadang-kadang kita tahu benda tu salah, dosa tapi kita tak mampu bawa diri kita untuk berhijrah.
Aboh selalu cakap, kalau benda tu kita dah tahu berdosa tapi kita still buat jugak lagilah berdosa.
Jadi kita jangan tambahkan titik hitam pada hati kita tu, sebaliknya cuci hati kasi bersih. Sentiasa kita berzikir pada Allah. Orang cakap, kalau kita nak buat dosa, kita ingat Allah , terus kita takut nak lakukan dosa tu. Persoalan timbul , habis tu kenapa gejala sosial semakin meningkat ? Dorang tak ingat Allah ke ?
Sebenarnya kalau kita guna akal yang Allah bagi dengan baik, insyaAllah diri kita akan selamat. InsyaAllah.
Dan apabila kita sedang berjalan, berbaring, dan duduk kita sentiasa zikirullah ( ingat Allah)

Takbir! Allahuakbar!

No comments: