Sunday, September 25, 2011

MESIR

Seronoknya singgah blog kawan ni, kadang kadang baca entri blog dia jadi spirit nak study. tapi bila nak start study mesti ade keje lain yang nak kena buat. *ini bukan alasan.

blogger tu dia kawan rapat mase kat plkn dulu. sekarang dia dah terbang kat mesir amek degree medicine kot. Sejak dia pergi sana selalulah aku usha blog dia. seronok sebab dapat tengok gambarss yang dia snap kat sana. Untungnya jadi dia. Masa kat plkn dulu, memang dia cakap cite cite dia nak jadi doktor. see... sekarang memang dia sedang berjalan ke arah itu. aku ? InsyaAllah Allah aturkan kehidupan yang terbaik untuk aku. bak kate Qiss (housemate, 5112) ala kak fida, kalau semua jadi doktor sape nak jadi textilers ?
Sebenarnya Qiss kak fida bukan nak jadi doktor sangt pon. tau dah result SPM pon ntah macam ape je, takkan la nak mintak doktor untuk pilihan pertama, kedua dan ketiga kan ? kalau tengok logik memang tak dapat la kalau result macam tu.

Aku suke baca blog kawan aku tu sebab dia belajar kat mesir. Sudah semestinya dia akan selalu letak gambarss pemandangan yang cantik cantik dari mesir sana dalam blog dia. Pastu mesti dia ade cerita kehidupan dia kat tempat orang. Kawan sendiri punye pengalaman lagi seronok dibaca.

*Abg Apih, kalau dulu abang apih ade blog mesti adik pon selalu baca blog abg. Tapi Abg pandai YM je. :(


KETIKA CINTA BERTASBIH :D


Cerita ni dah berapa kali dah aku ulang tanyang. suke sangt dengan jalan cerita cita ni. Ketika Cinta Bertasbih 2 lagi best jalan cerita dia. *Kenape tiba tiba aku cakap pasal movie KCB ni ? KCB 1 kan cerita dia banyak shot kat Mesir sana. Aku boleh ulang tayang cerita ni sebanyak mane pon tanpa jemu. Sampai sekarang *study week, final exam dah bermula aku still layan KCB ni.

SAYA NAK BELAJAR LUAR NEGARA JUGAK BOLEH TAK ?
Ya Allah, KAU aturkanlah kehidupan aku sebaik baik aturanMU ya Allah.






Ada(nama orang) sebenarnya fida nampak Ada mase kat terminal haritu, dan Fida rasa Ada pon nampak Fida kan ? Malu ye nak tegur ?  :D
Takpelah, apepun tak sabar nak tunggu ada punye post pergi Cairo nanti

No comments: