Tuesday, September 27, 2011

Kahwin Awal

Wah! Wah! Wah!
Perasan tak aku sekarang rajin update blog. Entahlah kenapa. Aku sendiri taktau kenapa sejak dua menjak ni aku rajin update blog weh. Maybe kat sini senang nak luahkan isi hati kot. InsyaAllah mudah jugak menjadi perantaraan aku dengan Allah.
okay kantoi amek kat syahirul.com punye gambar.

Okay mari kita ke tajuk utama. Kalau aku cakap pasal kawen awal kat depan kawan-kawan aku, dorang macam dah lali dah. Ini bermakna, aku memang selalu cakap yang aku nak nikah awal ni. *walaupon aku antara kawan-kawan yang takde pon teman lelaki tapi dengan beraninya aku cakap yang aku nak kawen awal dari kawan-kawan aku tu! Langkah bendul aku siap! hehe . gurau je. Jodohkan di tangan Allah. Kepada kawan-kawan aku yang dah macam wajib kawen tu, luahkanlah isi hati kat parents ye. Bahaye weh hidup dalam penzinaan. Mintak sangat pada Allah supaya aku dan sahabat-sahabat aku dijauhkan dari segala jenis zina yang ada. Amin. Aku banyak jugak baca blog yang bagi tips macamana nak mintak izin parents kawen awal ni. Nak cerita panjang sangat, bagi kesimpulan je lah. Allah kan pegang hati ibu bapa kita. Hati manusia semua milik Allah, Allah yang pegang hati-hati hambanya. Bukan hati jelah sebenarnya, segalanya milik Allah. Jadi tugas kita hanya berdoa pada Allah agar parents kita terbukak hati untuk izinkan kita kawen.
Pastu kita berdoa pada Allah supaya Allah permudahkan urusan kehidupan kita. Cerita pada Allah yang kita nak kahwin awal. Yang paling utama mintak pada Allah supaya kita bersedia zahir dan batin. Ingat fida, bukan senang-senang je Allah nak makbulkan doa ko kalau ko pun banyak buat dosa banyak buat salah dengan Allah. Kesimpulannya jaga diri dan jaga hubungan dengan Allah.

Seronokkan kalau dapat suami yang pandai agama. Lagi seronok kalau dapat suami yang boleh ajar kita isi kandungan Al- Quran. Lelaki macam ni tak semestinya stok-stok ustaz je kan ? Ada yang muka gengster gua cakap tapi alhamdulillah pandai bab agama. Ya Allah kurniakanlah aku dan sahabat -sahabat seorang suami yang dapat mengajar kami mengenai isi Al- Quran. Amin.
Suami yang rock pon boleh. Asal pandai agama dan hidup berpandukan al-Quran dan hadis sahih.

Sebelum ni aku tercari-cari sangat ayat Al-Quran yang cakap pasal perempuan baik untuk lelaki baik tu. Alhamdulillah aku jumpa ayat tu masa baca Al-Quran pagi tadi. terima kasih ya Allah. Mari kita search internet cari ayat tu. Surah An-Anur ayat 26.  Nak tahu ayat tu dengan detail, tekan sini je lah .


Seronok tengok orang kawen awal.
Nanti aku kawen macam ni jugak tak ? insyaAllah. Doakan yang terbaik.

No comments: