Tuesday, November 22, 2011

Awal Sem

Awal-awal sem ni free lagi la kan. Sebab tu asyik makan-online-makan-online ( tipulah makan online je setiap hari untuk minggu ni kan. It just IBARAT KATA )

Rumah yang selesa dengan ahli-ahlinya. Alhamdulillah.
Bilik yang sejuuuukkk sangat ~ buat mate nak tidur je! Nasib baik dah ditarbiyah aboh selama sebulan kat rumah haritu. Jadi masa free takdelah disia-sia begitu saja.

Sem ni environment agak lain sikit la. Eh! setiap sem pun aku bina environment baru untuk hidup aku. Setiap sem aku bertukar rumah dan ahli housemate. Sangat awasome. Allah nak bagi aku kenal ramai orang dan jenisnya kot. Alhamdulillah syukur sangat. Orang yang Allah pilih untuk hidup bersama dalam setiap hari-hari kita ni pun ada hikmahnya. So nice :D

Tipu kalau aku tak rindu rumah. Sebulan kat rumah buatkan sekarang aku rindu "si budak aktif" tu pastu routine aku , masakan mak aku dan rindu aboh aku yang suka layan perangai aku. Terima kasih semua :D
Telefon mak semalam cakap nanti bulan April cuti sem 2 bulan. "oh, baguslah! nanti tak letih sangat mak kat rumah ni" - buatkan aku tak sabar nak cuti sem lagi ( #woi fida sedar sikit ko baru start sem barulah!)

Sem ni aku nak belajar berjimat sikit. Kurangkan berjimba-jimba di luar. Sebab sebelum mak aku balik dia pesan, " adik jangan nak berjalan-jalan sangatlah, jaga diri, jangan tinggal solat, solat awal waktu ..blablabla " - haruslah panjang nasihat org tua kan. Tapi setiap sem pun nasihat sama. Cuma kali dia dia tekankan jangan jalan-jalan sangatlah. Aku senyum je :D

Kata pain- fida cuti lima hari ni ( jumaat-selasa) aku balik. Aku ? .........

No comments: