Wednesday, November 9, 2011

Alhamdulillah. Terima Kasih :D

Semalam aku rasa sangat bahagia.
Walaupun hari ini  tiada kenangan yang tercipta.
Tapi, bila aku bersamaMU
Bahagia itu tetap ada
Kerana kenangan terindah yang KAU cipta sebelumnya aku amati semula
Isinya aku fahami
Aku hayati
Alhamdulillah aku dapat apa yang KAU sampaikan

Aku tahu,
Hidup ini bukan mudah
Banyak dugaannya
Tapi itulah sebenarnya kenikmatan kehidupan
Tika Allah menduga kita, kita masih bersamaNYA

Indahnya dunia
Tapi aku perlu ingat
Dunia ini hanya tempat persinggahan
Hanya sementara sahaja
Indah akhirat kekal selamanya
Tempat itu kekal abadi
Tapi kenapa aku masih leka di dunia ?
Adakah terlebih bahagia ?
Terlalu selesa ?
Jauhkan aku dari kelalaian
Dari kealpaan

Kadang
Aku malu dengan diri sendiri
Kerdil ! Kurang ilmu !
Aku amat memerlukan bantuan dariMU
Permudahkan segalanya

Dosa ?
Jauhkan ibu bapaku, aku, keluarga, guru, dan sabahat dari azab kubur dan api nerakaMU
Matikanlah kami dalam sebaik-baik kematian
Ampunkan dosa kami
Kerdilnya aku. *Malu padaMU
Dosa yang terulang
Sedarkan aku
Sesungguhnya aku takut


* SMILE *

Ketika aku terdesak
Aku perlukannya
Aku minta padaMU RM50
Tapi KAU bagi aku RM250
Bersyukur padaMU
Alhamdulillah
Terima kasih Ya Allah
KAUlah Maha Pemurah lagi Maha Pengasih

No comments: